Thursday 31 March 2011

marah

ada org rosakkan barang yg aku simpan dengan baik berkurun lamanya.
banyak nostalgia yg hilang. nostalgia yg x boleh diganti.
aku rasa marah bukan kepalang.
tangan dan kaki rasa ringan. pastu ingat plak pasal *adil*. 

adil ke kalo bergado? ntahla..
patut ke aku carik bende yg die simpan dgn baik ...
dan kemudian rosakkan ...
supaya sempurna petua "an eye for an eye"?

mmg bende tu berharga pada aku.
tapi mungkin, org yg rosakannya x faham ...
x faham betapa berharganya bende tu pd aku.
kalo aku *sengaja* carik apa yg dia sayang dan rosakkan
mungkin tak adil.
sbb aku tau, sedangkan dia tidak.

aku *envy* tengok org baik.
yg tenang dalam suasana yg biasanya buat kita marah.
yg boleh memaafkan dengan hati yang terbuka
yg mampu berkata dengan lemah lembut bila hati terluka

No comments:

Post a Comment