Thursday 31 March 2011

mata

akhir zaman ni sgt susah utk jaga mata.

kadang2 aku takut lepak klcc sbb kat sana byk dugaan.
bila lelaki gagal jaga mata, maka hatinya senang jadi gelap dengan memikirkan bende2 x baik.
aku taula sbb aku pun ade terfikir.

aku juga tgh cuba untuk lari daripada tgk TV atau astro.
sbb banyak sgt bende x baik yg ditayangkan.

cuba la pk bebaik, camne la org cam aku nak survive bila bende x baik ditayangkan sana sini?
lepak dgn membe ade. buka tv ada. pegi shopping complex ade.
la.. hari tu aku pegi masjid kat putrajaya, depan masjid pun ada.

aku pelik setengah org x kisah pasal bende2 ni. dah *immune* katanya.
slalu sgt tgk bende x baik sampai x rasa apa2.

aku ingat cite membe yg blaja oversea cam kat US ke ape, bila balik mesia kurus kering.
so aku tanya ... "ko xde duit ke nak makan?". die geleng kepala dan sambung..

"aku slalu puasa bro... seksa duduk sana. maksiat sana sini. separuh mati nak jaga harga diri"

masa tu aku x paham. aku gelak. ingat die buat lawak. skang baru aku paham.
tapi aku pelik, nape setengah org boleh rilek je dan x rasa pape. serius aku dengki tgk.

aku rasa cam susah sgt la nak jadik baik.
anasir x baik terlalu berleluasa. dulu aku lari daripada tgk wayang, klcc dan tv.
aku carik entertainment len. aku ingat blog ni okay.

rupanya kat blog pun ade juga bahaya mata.
kat blog-blog muslimah pun ade juga gambar-gambar yg x elok.
mungkin dia x sengaja, mungkin hanya ingin berkongsi cerita, mungkin utk tegur si penerima.
tapi kesannya pada lelaki yg tgk, hanya Tuhan je yg tahu.

aduh, mana lagi nak lari bro?


24:30 (Malay) Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat". 

3 comments:

  1. nobody perfect rite bro..
    end of the day...its all about seeking forgiveness from the only n greatest 1 Allah s.w.t.. p/s: jauh lg la nk aim smpai 1000 follower :P

    ReplyDelete
  2. semoga Allah teguhkan iman awak

    ReplyDelete
  3. dude .. sadis kot.selama ni aku ingat cerita2 pasal ni rekaan semata je. i mean, yang lelaki terseksa bagai bila ada pmpuan seksi meksi.. semoga ko tabah dude. InsyaAllah, Allah bantu

    ReplyDelete